klik2




sound blog kalau tak suka dengar bagi "pause"

Saturday, December 29, 2012

Paksalah Diri Kita

Views
Assalamualaikum sahabat handai..




sihat ke? Alhamdulillah kalau sihat..
Dalam islam tak pernah ada paksaan,.tetapi disini ingin saya kongsikan apa yang saya faham tentang paksa atau tak ini adalah sesuatu yang wajib di lakukan harus dipaksa.Kerna benda wajib harus dilakukan bukan? Allah dah perintahkan benda itu wajib.maka wajiblah kita tunaikan.'Sesunguhnya Saya bukan lah hamba Allah yang sempurna dalam melakukan kewajiban,masih saya akui saya lalai.wallahi..insyallah dengan doa dari kalian doa mak ayah saya insyallah Allah makbulkan amin ya rabb..Tapi setiap yang kita lakukan harus kita paksa tak boleh la nak tunggu seru,seru tak datang kalau tak di panggil,tak ditunjukan..seru akan datang kalau kamu ada potensi dimana sebelum ini kamu tak pakai tudung dah tu kamu mula pakai tudung even pendek kamu cuba,,dan Allah sangat bijaksana dalam mengaturkan urusannya,mana tahu bila dia baru nak bertudung,even tudung dia pendek,tak tutup aurah,tapi dia alhamdulillah cuba,lepas ni Allah bukak lagi hati pakai tudung tutup dada sikit,last-last tudung dia dasyat labuh lagi dari kita kan?.haaa jangan pandang hina kat dia orang..tapi benda wajib,wajiblah paksa paksa paksa dan paksa juga pakai sebab tutup aurat adalah wajib,bukan pakai tudung yang wajib tapi tutup aurat itulah yang wajib adik adik yang dirahmati sekalia.wah ('dah macam program tv lah pulak!) hihih..paksa lah diri mu wahai sahabat,walau kau tak ikhlas tetap kena paksa juga,,bak kata ustaz azhar idrus. 'kalau solat kami harus dipaksa paksalah,kalau tutup aurat kamu hari dipaksa paksalah,kalau puasa kamu harus dipaksa maka paksalah kerna kadangkala kewajipan itu sifatnya terpaksa ....." selepas memaksa diri kamu nanti,insyallah ada hikmah yang kamu termui dalam paksaan yang kamu dh buat dan kamu akan ikhlas melakukan suruhan NYA insyALLAH" (saya ubah sikit ayat dia)..ini juga adalah buat pesanan diri saya juga,saya tak sempurna di bumi Allah..semoga apa yang saya tahu saya share dengan kawan-kawan.benda baik kita sama-sama rasa,benda buruk kita sama-sama jauhkan.insyallah wallahualam ..

Tuesday, December 25, 2012

cinta?

Views
Assalamualaikum sahabat,,

Disini,aku masih remaja,remaja yang lemah tak terdaya tanpa bimbingan,tatapi berusaha untuk kuat dengan bimbingan yang dicari dengan izin Allah..

"ingin sahaja aku bercinta?ingin saja dibelai?ingin aku merasa nya"

 saya tahu kalian pasti ingin keindahan mewarnai hidup ini bukan?
dengan pasangan cinta lelaki?perempuan bukan?
tapi percayalah Allah telah menyusun setiap langkah nya untuk kau dengan yang halal disisi kau semua..
dan suatu hari nanti kau tahu itu dan kau merasakan keindahan yang tak terhitung dek pasir di pantai.

Pengalaman mengajar aku dan  mendewasakan aku,dan menjadikan aku lebih faham apa itu cinta yg sebenar benarnya..Cinta manusia terhadap manusia memang fitrah,kasihmu kepada ibu mu itu suci,kasih mu kepada ayah mu itu baik,kasihmu kepada teman teman mu itu juga murni,tapi kasihmu terhadap kekasih yang belum halal disisi kamu?

percayalah cinta kepada kekasih(pasangan yg belum lagi halal) itu pasti membuatkan kau menangis suatu hari kelak,menbuatkan kau kecewa.itu pasti!! sangat pasti!!

ini adalah sebuah pengalaman,dan pengalaman ini membimbing aku sehingga kini.

Allah tidak ingin melihat hambaNYA menitiskan air mata,menangis,kecewa kerna permainan cinta tidak halal ini.Bohonglah kalau tidak menyukai seseorang, kerna itu lah satu satu nya fitrah manusia yang sukar untuk disimpan.Oleh  demikian kau berdoalah kepada Allah agar jodohmu, iaitu orang yang kau suka,jangan pula kau berminta minta kepada tuan badan :) ..

cinta yang diperlukan oleh jiwa dan hati kita ialah cinta terhadap Allah,cinta ini tidak akan pernah mengecewakan diri kalian,tidak akan pernah membuat kalian tidak tenang dan segalanya tidak.Malah akan sentiasa mekar dan akan terpahat di hati kalian,dan sangat dipandang oleh Allah.

teman ku,cintailah pencipta kita dahulu,dan langkah seterusnya kau berdoalah agar jodoh yang baik buat mu pula..semoga berjaya menjadi kekasih Allah..amin